Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.
Οι πωλήσεις των περιβαλλοντικά φιλικών προϊόντων αναμένεται να διπλασιαστούν στην Ευρώπη μέχρι το 2015, ωστόσο και πάλι θα καταλαμβάνουν μόνο το 5% των συνολικών πωλήσεων καθώς, σύμφωνα με νέα έρευνα, οι καταναλωτές αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές.
Ειδικότερα στην έρευνά του, το Κέντρο Λιανικών Πωλήσεων (CRS) επισημαίνει ότι αν και οι τιμές των πράσινων προϊόντων θα μειωθούν μέχρι το 2012, και πάλι θα είναι αποτρεπτικές για πολλούς καταναλωτές.
«Τα πράσινα προϊόντα δεν θα γίνουν μέρος της καθημερινότητάς μας μέχρι οι προμηθευτές να προσφέρουν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές και κίνητρα στις επιχειρήσεις για να τα προωθήσουν» τόνισε σε δηλώσεις του ο Bruce Fair, διευθυντής της βρετανικής ιστοσελίδας Kelkoo, για λογαριασμό της οποίας διενεργήθηκε η έρευνα. Στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα παρατίθενται οι τιμές διάθεσης προϊόντων σε διάφορες επιχειρήσεις, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να προβούν σε συγκρίσεις.
Σύμφωνα με το Κέντρο Λιανικών Πωλήσεων οι τιμές των πράσινων προϊόντων που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα από ανακυκλωμένο χαρτί μέχρι υβριδικά αυτοκίνητα, εκτοξεύτηκαν από τα 10,3 δις ευρώ το 2000, στα 56 δις ευρώ το 2009. Στελέχη του Κέντρου εκτιμούν μάλιστα ότι οι πωλήσεις θα φτάσουν τα 114 δις ευρώ μέχρι το 2015.
Τα νοικοκυριά στην Ευρώπη ξοδεύουν κατά μέσο όρο 369 ευρώ για πράσινα προϊόντα ετησίως. Πρώτοι στις πράσινες αγορές έρχονται οι Ελβετοί καταναλωτές και τελευταίοι οι Ισπανοί. Οι Γάλλοι, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί καταναλωτές κατατάσσονται στην 4η, την 5η και την 6η θέση αντιστοίχως.
Πηγή Reuters